min valborg

halloj!
har inte kunnat uppdatera på ett tag för att jag har varit fullt upp med andra saker. igår så var det ju valborg och min familj gick och åt tillsammans med elsas vid ca halv 7. när vi hade ätit åkte jag,elsa,pappa och elsas pappa till brasan. det såg jätte varmt och skönt ute med det var det inte! det var iskallt och jag höll på att frysa ihjäl. på brasan träffade vi elin. vi gick och köpte en ballong som kan flyga upp jag tror att det är gas i den eller nått sånt. så vi köpte en sån stor tillsammans och sen så gjorde vi ett hål i den och tog in luftan från ballongen och sen så fick man en jätte rolig röst,haha. det var jätte kul och man höll på att garva ihjäl sig. såg också en massa bekanta vid brasan också. och vissa hade förändrats så mycket att man nästan inte kände igen dom fast man träffat dom för mindre änn ett år sen. vi stannade inte vid brasan så länge för att det var kallt och vi ville hem och bada. så när vi gick hem från brasan och vi bara hade en bit kvar tills vi var hemma hos elin kom jag på att vi kunde göra något av snöret som ballongen satt fast i. då tänkte jag att vi kunde knyta ihop våra ben i varandras och sen gå,haha. fråga mej inte vart jag fick den iden från men så gjorde vi iaf. inte för att det var så speciellt smart för att vi fick jätte ont i våra ben med det var kul ändå. men när vi väl var hemma hos elin bytte vi om till badkläder. sen så hoppade vi i deras sköna varma tunna som vi badade i. det var jätte skönt att vara i det varma vattnet när det var kyligt ute på något sätt. efter att vi hade badat så gick vi in och satte på en film. filmen hette " i hennes skor" och jag tyckte att den var super och det tror jag elsa och elin också tyckte. efter filmen var vi trötta och gick och lade oss. sedan så vaknade vi ganska tidigt på morgonen. senare på dagen så gick vi ut och hoppade på studsmattan med 19 stycken bollar. det var jätte kul när det var så många bollar på,haha. sen så blev vi så varma satt vi körde vattenkrig. det var verkligen skönt att svalka av sej lite. men när vi 3 var blöta spelade vi kort i det fina vädret. och efter det gjorde vi typ samma sak som innan. efter att vi varit ute hela förmiddagen gick vi in och bakade rulltårta. sen så spelade vi singstar. jag förlorade typ hela tiden med det vaar kul ändå. sedan kom min mamma och hämtade mej. när jag kom hem var jag tvungen att hjälpa mamma med maten för att vi ska ha gäster klockan halv 7. så nu måste jag packa upp mina saker innan gästerna kommer. skriver mera när jag har tid. / jessica

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0