igår & idag

nu så har jag precis ätit klart min frukost. jag tänkte skriva lite om gårdagen eftersom att jag inte skrev något om det igår. klockan var väl kanske kvart i 12 och då smsade paulina och frågadde om jag ville gå med henne till kungenskurva. jag hade tidigare pratat med elsa om att vi skulle göra något men hon skulle komma och hämta mej vid tidigast 2 tror jag. men jag ville gå till kk för att jag behövde en klänning till skolavslutningen och lite sommarkläder. så jag följde med paulina dit. när vi var där hittade jag en kjol fast den fanns inte i den färgen som jag ville ha och så hittade jag även en klänning men den fanns tyvärr inte i rätt storlek och det var ju synd. men paulina hittade iaf en kjol. sen så skyndade vi oss hem och då så såg jag att elsas pappas bil stog hos oss. och dom hade tydligen precis kommit värsta bra tajmingen (stavning?). då fick jag hoppa in i deras bil sedan så åkte vi hem till elsa. då så började vi med att göra smoothie om jag minns rätt.    och dom blev såklart jätte goda. så vi satte oss ute i solen och njöt av dom. efter det gjorde elsa en jätte fin inbakad fläta på mej. förut så hade fanny fått en sån fin fläta och den var så fin på henne satt jag ville också pröva och se om det var fint på mej också. jag brukar ju typ alltid ha utsläppt hår och det så tråkigt satt det var kul med inbakad fläta bara det att jag kan ju inte göra en sån själv asså på mej själv så därför var det ju tur att jag hade elsa,haha. såhär såg flätan ut.



efter att hon hade flätat mitt hår kollade vi på olika recept för att vi tänkte baka något gott till kvällen för att dom skulle ha gäster då och vi hittade ett recept som vi började med. fast först så gick vi till ica för att köpa alla ingredienser. sen så började vi att baka. jag tror vi bakade i 2 timmar nästan om man räknar med från att vi hade köpt allt till kakan var klar. men det var värt dom där 2 timmarna för att resultatet blev jätte gott. vi spelade kort efter bakniongen. och såklart vann jag hela tiden(aa). sen så kom deras gäster och vi åt mat. det belv grillat. så gott. det känndes verkligen som sommar igår. det var så fint väder hela dagen. och idag är det ju också toppen väder. senare på kvällen när vi hade ätit klart så började vi att se på filmen systrar i jeans andra sommaren.

 jag tycker att den var bra och jag tror att elsa också tyckte det. efter att vi hade sett klart på den filmen gick elsas gäaster hem. då så började vi att se lite på tv och sen så åkte jag hem. det var tur att jag fick vara hos elsa hela kvällen och dagen för att på kvällen så var vi nämligen bjudna på nån 50 års fest man jag ville inte åka dit för det skulle säkert vara jätte tråkigt satt det var jätte bra att jag slapp den. när jag kom hem från elsa var jag jätte trött och gick genast och lade mej efter att jag hade tagit bort sminket ,borstat tänderna och satt på mej sängkläderna. det var det som jag gjorde igår. idag så ska ju jag,fanny,damla och madde åka till gröna lund för vi har fått gratis biljetter av McDonald's. fanny kommer typ och hämtar mej vid halv ett och då så åker vi in dit. sen så kommer nog madde och damla lite senare. jag tror att det kommer att vara jätte mycket folk inne på grönan men vi får väl se... nu ska jag hoppa i duschen och sen fixa mej. kanske skriver mer innan jag åker till grönan om jag hinner. puss / jessica

Kommentarer
Postat av: Matilda

Fin fläta;)

2009-04-26 @ 12:42:28
URL: http://ohnoshedidnot.blogg.se/
Postat av: elsa

okej,, jag sög på hawaii men jag vann faktist på vändtia :D

2009-04-26 @ 18:44:43
Postat av: jessica

visstja det gjorde du:P

2009-04-27 @ 16:07:37
URL: http://jessicaochfanny.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0